Det er brands, der er at opleve på de førende modescener verden over, og som er i stand til at rekruttere nogle af de mest dyre supermodeller.
Iblandt de mest ikoniske modebrands i verden kan nævnes:
• Tommy Hilfiger
• Calvin Klein
• Unites Colors of Benneton
• Gucci
• Lacoste
• Nike
• Louis Vuitton
• Burberry
Der laves årlige analyser af, hvilke modebrands der er førende målt i forhold til brandværdi. Værdien hos Nike er i gennemsnit steget med 8% de seneste år. I dag er brandets værdi oppe på 27 mia. dollars, mens Gucci er på 9,9 mia. dollars, og er Burberry er på 5,1 mia. dollars.
Det er de førende modevirksomheder, der producerer de mest dyre styles. Det er forbundet med prestige i mange sociale kredse at bære enten en taske, en pung eller en habitjakke fra de elskede og udødelige brands.
Flere og flere mænd og kvinder tyr til disse store modevirksomheder, når der skal købes nye effekter til garderoben. Der er direkte sammenhæng mellem pris og kvalitet, og derfor kan du forvente at få flere års glæde af dine luksus-items, når du shopper hos de ikoniske brands.
Den store fordel ved at købe tøj eller accessories fra verdens førende fashionvirksomheder er, at det ikke er nødvendigt at udskifte hele garderoben for at designe det mest sofistikerede look. En t-shirt, et par jeans eller en taske kan være alt, der skal til, for at du ændrer karakter og udseende. De førende modevirksomheder designer items, der er tidløse, og som kan mixes og matches med forskellige stilarter.
Det er ikke kun i global sammenhæng, at der findes eftertragtede brands. Også i national sammenhæng er der tøjmærker, som er populære hos de danske mænd og kvinder.